Till huvudinnehållet

Efter upphandling

Följde företaget sitt åtagande på ett tillfredsställande sätt? Fanns och följdes anpassade kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöplaner? Ta del av vår checklista bestående av 15 frågor som du kan ställa efter avslutat uppdrag. Checklistan består av följande frågor:

  • Fanns och följdes anpassade kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöplaner?
  • Utfördes dokumenterad egenkontroll?
  • Var företaget auktoriserat enligt GBR?
  • Följde företaget överenskomna inställelsetider?
  • Följde företaget överenskomna tidplaner?
  • Vidtogs snabba korrigerande åtgärder vid anmärkningar och påpekanden under avtalstiden?
  • Var företagets arbetsledning tillgänglig i erforderlig omfattning?
  • Har all personal ID06?
  • Har befogade klagomål inkommit?
  • Lämnades arbetsplatserna avstädade?
  • Erhölls anmärkningsvärt stort antal besiktningsanmärkningar?
  • Åtgärdades besiktningsanmärkningarna på rätt sätt och inom rimlig tid
  • Utförde företaget kvalitativt godtagbart arbete?
  • Blev slutpriserna för utförda arbeten rimliga och i överensstämmelse med avtalet?
  • Har företaget (och ev. underentreprenörer) fullgjort sina plikter enligt LOU (lagen om offentlig upphandling)?

En mall för erfarenhetsåterföring finns här nedan.