Följde företaget sitt åtagande på ett tillfredsställande sätt? Fanns och följdes anpassade kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöplaner? Ta del av vår checklista bestående av 15 frågor som du kan ställa efter avslutat uppdrag. Checklistan består av följande frågor:
- Fanns och följdes anpassade kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöplaner?
- Utfördes dokumenterad egenkontroll?
- Var företaget auktoriserat enligt GBR?
- Följde företaget överenskomna inställelsetider?
- Följde företaget överenskomna tidplaner?
- Vidtogs snabba korrigerande åtgärder vid anmärkningar och påpekanden under avtalstiden?
- Var företagets arbetsledning tillgänglig i erforderlig omfattning?
- Har all personal ID06?
- Har befogade klagomål inkommit?
- Lämnades arbetsplatserna avstädade?
- Erhölls anmärkningsvärt stort antal besiktningsanmärkningar?
- Åtgärdades besiktningsanmärkningarna på rätt sätt och inom rimlig tid
- Utförde företaget kvalitativt godtagbart arbete?
- Blev slutpriserna för utförda arbeten rimliga och i överensstämmelse med avtalet?
- Har företaget (och ev. underentreprenörer) fullgjort sina plikter enligt LOU (lagen om offentlig upphandling)?
En mall för erfarenhetsåterföring finns här nedan.